راهنمای انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون

اندازه گیری قند خون دستگاه های کامپیوتری کوچکی هستند که سطح گلوکز خون شما را اندازه گیری و نمایش می دهند. این دستگاه ها برای افراد دیابتی مفید هستند.

اگر دیابت دارید، نظارت بر سطح گلوکز خون شما و پزشکانتان اطلاعات ارزشمندی را در مورد اینکه چگونه غذا، ورزش، داروها، استرس و سایر عوامل ممکن است بر گلوکز خون شما تأثیر بگذارد، در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات به شما و پزشکتان کمک می کند تا یک برنامه درمانی متناسب با نیازهایتان بسازید.

نحوه انتخاب دستگاه تست قند خون

این که آیا این اولین دستگاه اندازه گیری قند خون شما است یا چندین سال است که از آن استفاده کرده اید و به دنبال ارتقاء آن هستید، قبل از انتخاب یک متر باید چند سوال از خود بپرسید:

بیمه شما چه چیزی را پوشش می دهد؟

شرکت بیمه شما ممکن است فهرستی از کنتورهای از پیش تایید شده را داشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که آیا و چگونه بیمه شما هزینه نوارهای آزمایش و سایر لوازم را پوشش می دهد یا خیر.

قیمت چقدر است؟

برخی از مترها ممکن است پرهزینه باشند، و شرکت های بیمه همیشه برای گزینه های گران تر هزینه نمی کنند. اگر کنتور شما از پوشش شرکت شما فراتر رود، باید تفاوت را بپردازید. همچنین نوارهای تست جدا از متر فروخته می شوند و می توانند گران باشند. شرکت‌های بیمه گاهی اوقات سقفی را برای تعداد پرداختی که در یک سال یا هر ماه انجام می‌دهند تعیین می‌کنند.

استفاده از آن چقدر آسان است؟

روش های آزمایش برای هر متر متفاوت است. برخی از آنها نیاز به کار بیشتری نسبت به دیگران دارند. به عنوان مثال، نوار آزمایش چقدر خون نیاز دارد؟ آیا می توانید به راحتی اعداد روی صفحه را بخوانید؟

آیا دستگاه می تواند اطلاعات شما را ذخیره کند؟

ردیابی اعداد گلوکز خون برای مراقبت طولانی مدت حیاتی است، بنابراین نگه داشتن سوابق مهم است. اگر راحت هستید که اعداد خود را در یک دفترچه یادداشت کنید، ممکن است فقط به یک دستگاه ساده نیاز داشته باشید که خواندن را انجام می دهد اما آنها را ضبط نمی کند.

با این حال، اگر می‌دانید که در حال حرکت هستید و به سختی می‌توانید اعداد خود را پیگیری کنید، به دنبال متری باشید که دارای گزینه‌های حافظه باشد. برخی از مترها سیاهههای مربوط را ایجاد می کنند که می توانید بعداً آنها را بازیابی کنید. حتی بهتر از آن، برخی یک فایل قابل دانلود ایجاد می کنند که با رایانه شما همگام می شود و می تواند برای پزشک یا پرستار شما ایمیل شود.

حتما بررسی کنید که آیا زمان و تاریخ کنتور شما به درستی تنظیم شده است یا خیر.

انواع مختلفی از کنتورها در بازار وجود دارد که به افراد دیابتی کمک می کند تا به طور منظم و دقیق سطح گلوکز خون خود را بررسی کنند. مطمئن شوید که برای آموزش گزینه های مختلف زمان صرف کنید و از پزشک یا پرستار خود برای کمک یا توصیه بخواهید.