راهنمای خرید بهترین دستگاه تست قند خون 2022

آیا می خواهید یک دستگاه سنجش قند خون برای استفاده در خانه بخرید؟ نکات مهمی را که باید قبل از خرید در نظر بگیرید بررسی کنید.

 
نکات برجسته کلیدی

مانیتورهای قند خون با کدگذاری خودکار را در نظر بگیرید
اگر بینایی شما مختل شده است به سراغ مترهای حرف زدن بروید
بررسی کنید که آیا آنها با حافظه و فناوری اطلاعات سازگار هستند یا خیر
یکی را دریافت کنید که نتیجه را در کمتر از پنج ثانیه نمایش می دهد
به سراغ نمونه ای بروید که به نمونه خون کمتری نیاز دارد
زمانی بود که پایش سطح گلوکز خون در خانه برای بیماران دیابتی غیرممکن بود، اما در اواخر دهه 90 شاهد افزایش استفاده آسان از مانیتورهای قند خون خانگی بودیم. اکنون طی چند سال گذشته این ساز بهتر و بهتر شده و دقت آن بسیار بهبود یافته است.
نظارت بر سطح گلوکز خون شما می تواند بینش های مفیدی در مورد تأثیر تناسب اندام و سبک زندگی شما بر بدن شما ارائه دهد یا اینکه آیا ممکن است نیاز به تغییر نسخه پزشکی داشته باشید. با این حال، با وجود تعداد زیادی دستگاه قند خون که امروزه در بازار موجود است، یافتن دستگاه مناسب برای نیاز شما کمی سخت است زیرا می‌تواند از نظر قیمت و ویژگی‌ها متفاوت باشد. اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم.

چرا باید سطح گلوکز خون خود را در خانه کنترل کنید؟

اگر دیابتی هستید یا سابقه خانوادگی دیابت دارید، نظارت بر سطح گلوکز خون می تواند به شما در مدیریت دیابت کمک کند. با یک مانیتور قند خون، می توانید متوجه شوید که رژیم غذایی و رژیم ورزشی شما چگونه بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارد و همچنین می توانید تأثیر داروهای دیابت را بر سطح قند خون ردیابی کنید.
همچنین، با انجام یک آزمایش منظم، می توانید سطح گلوکز خود را در محدوده طبیعی نگه دارید و از عوارض دیابت مانند کمای دیابت، بیماری چشم، بیماری لثه، آسیب عصبی یا آسیب کلیوی جلوگیری کنید. بنابراین، پیگیری سطح گلوکز خون در خانه بسیار ضروری است.

انواع دستگاه های سنجش قند خون

مانیتورهای گلوکز خود پایش

اینها مانیتورهای استاندارد قند خون هستند که در آنها نمونه خون روی نوار تست اعمال می‌شود و در عرض چند ثانیه در دستگاه نمایش داده می‌شود. آنها نسبتا ارزان و قابل حمل هستند و همچنین به راحتی در دسترس هستند.

مانیتورهای مداوم قند خون

مانیتورهای مداوم قند خون هر چند دقیقه یک بار در طول شبانه روز مطالعه می کنند و سنسور مانیتورینگ در زیر پوست شکم کاشته می شود. اینها برای همه توصیه نمی شود، زیرا برای بیماران دیابتی که نیاز به آزمایشات گسترده دارند، توصیه می شود. همچنین، اینها بدون نسخه در دسترس نیستند.

نکاتی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید

دقت: دستگاه اندازه گیری قند خون باید سابقه خوبی برای دقت در آزمایشات بالینی و آزمایشات مستقل با مصرف کنندگان داشته باشد.
سهولت استفاده: باید صفحه نمایش روشن و خوانا داشته باشد. اگر دچار اختلال بینایی هستید، یک مانیتور قند خون که صحبت می کند می تواند بسیار مفید باشد.
محدوده نمونه خون: اگر به لانسینگ حساس هستید، به دنبال دستگاه اندازه گیری قند خون باشید که به کمتر از یک میکرولیتر خون نیاز دارد. علاوه بر این، محدوده نمونه کوچک باعث می‌شود که احتمال خطای «خون ناکافی» و هدر رفتن نوار تست کاهش یابد.

زمان تست: زمان تست مانیتور قند خون باید 5 ثانیه یا کمتر باشد. از این گذشته، اگر شما آن را فقط 3-5 بار در روز اندازه می گیرید، معنی ندارد که چرا زمان آزمون باید طولانی تر باشد.
کدگذاری خودکار: اکثر مانیتورهای قند خون نیاز به کدگذاری دستی دارند، یعنی فرآیند کالیبراسیون هر بار که آزمایش را با استفاده از یک جعبه جدید از نوارهای آزمایش شروع می‌کنید. با این حال، کدگذاری نادرست بسیار رایج است و یک متر با کد اشتباه می تواند منجر به محاسبه اشتباه سطح گلوکز خون شما شود. بنابراین، یکی را با کد نویسی خودکار دریافت کنید.

ذخیره و بازیابی داده ها: روشی را در نظر بگیرید که نظارت بر قند خون اطلاعات را ذخیره و بازیابی می کند. برخی از مانیتورها می توانند تاریخ و زمان را دقیقاً مانند دفترچه گزارش ردیابی کنند. آنها همچنین می توانند روند سطح گلوکز خون شما را تجزیه و تحلیل کنند. برخی دیگر حتی هوشمندتر هستند و می توانند داده ها را برای پزشک شما ایمیل کنند. همچنین، آنها می توانند داده های چندین کاربر را ذخیره کنند و می توانند آنها را جدا نگه دارند.

هزینه: فقط هزینه مانیتور قند خون را در نظر نگیرید، بلکه لانست ها و نوارهای تست مورد استفاده برای انجام آزمایش را نیز در نظر بگیرید. نوارهای تست ممکن است روی جیب شما سنگینی کنند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.