دستگاه اندازه گیری قند خون: نحوه انتخاب

انواع مختلفی از قند سنج موجود است. در اینجا نحوه انتخاب مناسب با نیازها و سبک زندگی شما آورده شده است.

اگر دیابت دارید، احتمالاً برای اندازه‌گیری و نمایش میزان قند (گلوکز) در خونتان به یک دستگاه قند خون نیاز دارید. ورزش، غذا، داروها، استرس و عوامل دیگر بر سطح گلوکز خون شما تأثیر می گذارد. استفاده از دستگاه اندازه گیری قند خون می تواند به شما در مدیریت بهتر دیابت با ردیابی هر گونه نوسان در سطح گلوکز خون کمک کند.

انواع مختلفی از قند سنج ها، از مدل های پایه گرفته تا متر های پیشرفته تر با ویژگی ها و گزینه های متعدد، در دسترس هستند. هزینه اندازه گیری قند خون و نوارهای آزمایش و پوشش بیمه نیز متفاوت است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام مدل را بخرید، گزینه های خود را مطالعه کنید.

 

 

انتخاب متر مناسب

هنگام انتخاب یک دستگاه اندازه گیری قند خون، می تواند به دانستن اصول اولیه نحوه عملکرد آنها کمک کند. برای استفاده از اکثر دستگاه های اندازه گیری قند خون، ابتدا یک نوار تست را در دستگاه قرار می دهید. سپس با یک سوزن مخصوص نوک انگشت تمیز را فشار می دهید تا یک قطره خون بگیرید. نوار آزمایش را با دقت روی خون لمس می‌کنید و منتظر می‌شوید تا قند خون روی صفحه نمایش داده شود.

هنگامی که به درستی استفاده می شود و ذخیره می شود، اندازه گیری قند خون به طور کلی در نحوه اندازه گیری گلوکز دقیق است. آنها در نوع و تعداد ویژگی هایی که ارائه می دهند متفاوت هستند. در اینجا چندین فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب دستگاه اندازه گیری قند خون در نظر بگیرید:

  • پوشش بیمه: برای جزئیات پوشش با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید. برخی از ارائه دهندگان بیمه پوشش را به مدل های خاص محدود می کنند یا تعداد کل نوارهای تست مجاز را محدود می کنند.
  • هزینه: متر در قیمت متفاوت است. حتماً هزینه نوارهای تست را در نظر بگیرید، زیرا اینها در دراز مدت بیشترین هزینه را نشان می دهند.
  • راحتی در استفاده: استفاده از برخی مترها نسبت به سایرین راحت تر است. آیا هر دو متر و نوار تست راحت هستند و به راحتی در دست هستند؟ آیا می توانید به راحتی اعداد را روی صفحه مشاهده کنید؟ چقدر آسان است که خون به نوارها وارد شود؟ چه مقدار خون مورد نیاز است؟
  • ویژگی های خاص: در مورد ویژگی ها بپرسید تا ببینید چه چیزی نیازهای خاص شما را برآورده می کند. ویژگی‌های ویژه ممکن است شامل دکمه‌ها و نوارهای تست بزرگ و آسان، صفحه‌نمایش نورانی و صدا باشد که ممکن است برای افراد دارای اختلال بینایی مفید باشد.
  • ذخیره و بازیابی اطلاعات: نحوه ذخیره و بازیابی اطلاعات توسط متر را در نظر بگیرید. برخی می توانند زمان و تاریخ آزمون، نتیجه و روندها را در طول زمان پیگیری کنند. برخی از مترها امکان به اشتراک گذاری قرائت های خود را در زمان واقعی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با یک برنامه تلفن هوشمند ارائه می دهند. یا برخی ممکن است گزینه ای را ارائه دهند که خوانش های قند خون شما را در رایانه بارگیری کند، سپس نتایج آزمایش را برای پزشک خود ایمیل کنید.
  • حمایت کردن: اکثر سازندگان کنتور دارای یک شماره تلفن رایگان هستند که می توانید برای کمک با آن تماس بگیرید. به دنبال متری باشید که شامل دستورالعمل های واضحی باشد که روش صحیح استفاده از متر را نشان می دهد. برخی از تولید کنندگان کتابچه راهنمای کاربر را در وب سایت خود ارائه می دهند.

پیشرفت در ابزارهای نظارت

اگرچه فشار دادن انگشت به عنوان استاندارد طلایی برای پایش قند خون باقی مانده است، اما محققان محصولاتی را توسعه داده اند که برای از بین بردن درد و ادامه تولید محصولات جدید طراحی شده اند. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد این جایگزین ها بپرسید.

دستگاه چگونه کار می کند ملاحظات
مانیتور سایت جایگزین به شما امکان می دهد از مناطقی مانند بازو، کف دست یا ران، نمونه خون گرفته شود. زمانی که سطح قند خون به سرعت در حال افزایش یا کاهش است به اندازه نمونه های نوک انگشت دقیق نیست
مانیتور مداوم قند خون از سنسوری که در زیر پوست قرار می گیرد برای اندازه گیری سطح قند خون استفاده می کند. هر خواندن را به تلفن هوشمند، ساعت هوشمند یا دستگاه ضبط کوچکی که روی بدن شما پوشیده شده است، منتقل می کند. زمانی که سطح قند خون خیلی پایین یا خیلی زیاد است، هشدار می دهد گران؛ نیاز به تعویض سنسور هر 7 تا 14 روز بسته به برند دارد. ممکن است لازم باشد سطح قند خون را با یک مانیتور سنتی برای تأیید خواندن و برنامه ریزی دستگاه بررسی کنید

اگر به هزینه‌ها، ویژگی‌ها و سایر ملاحظات نگاه کرده‌اید و هنوز مطمئن نیستید که کدام دستگاه گلوکز خون را بخرید، از پزشک یا متخصص مراقبت و آموزش دیابت تأیید شده بخواهید که توصیه کند.