میوه خشک محصول پراستفاده دنیا!

از کل واردات میوه خشک سنتی به اتحادیه اروپا، 50 درصد (180000 تن متریک) به بریتانیا صادر می شود. میوه های خشک سنتی بیشترین حجم را به خود اختصاص داده اند که کمتر از 10 درصد واردات حاوی شکر افزوده است. تخمین مصرف میوه خشک به دلیل کاربردهای متعدد، به عنوان مثال، در محصولات پخته شده، غلات صبحانه و میله های غلات، و همچنین یک غذا به تنهایی دشوار است.

داده های خرده فروشی نشان می دهد که مصرف میوه خشک به عنوان میان وعده افزایش یافته و استفاده در پخت کاهش یافته است، اما این نشان دهنده استفاده در محصولات تولیدی نیست.

همانطور که می دانید قیمت میوه خشک استوایی ارزان بسیار خوب و عبه صرفه می باشد.

روندها شامل افزایش فروش میوه های خشک شده طبیعی شیرین نشده و میوه های خشک منجمد می شود.

دستورالعمل های رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی در سطح جهان افزایش مصرف میوه و سبزیجات را تشویق می کند و بسیاری از کشورها خوردن حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز را توصیه می کنند. به عنوان مثال، در بریتانیا، میوه‌های خشک بر اساس اندازه سهم تقریباً 30 گرم، در مقایسه با اندازه تقریباً 80 گرم برای میوه‌ها یا سبزیجات تازه، در این هدف قرار می‌گیرند.

شما برای اطلاع از قیمت میوه خشک افغانستان می توانید مارا دنبال کنید.

با این حال، سهم میوه‌های خشک سنتی در مصرف کلی میوه و سبزیجات در مقایسه با میوه‌های تازه بسیار کم است. داده های بررسی سلامت 2016 برای انگلستان نشان می دهد که مصرف گزارش شده میوه خشک در بین افراد 11 تا 24 ساله کمترین و در بین افراد بالای 65 سال با میوه خشک حدود 0.1 سهم در روز در مقایسه با حدود دو وعده میوه تازه (شامل آب میوه) در روز.

مصرف انفرادی میوه خشک به تنهایی به عنوان میان وعده نیز به طور متوسط ​​بسیار کم است و تنها حدود 11 درصد از جمعیت بریتانیا در هر روز میوه خشک مصرف می کنند.

به طور متوسط ​​در کل جمعیت، این معادل حدود یک قاشق چایخوری (3 تا 6 گرم) در روز است. این داده ها با سوابق مصرف 4 روزه از جدیدترین نظرسنجی ملی رژیم غذایی و تغذیه بریتانیا پشتیبانی می شود که نشان می دهد میانگین مصرف میوه خشک در بین افراد 4 تا 18 ساله 2 گرم است.

روز و در افراد بالای 65 سال 6 گرم در روز است. روند کلی در مصرف میوه خشک، از جمله ظروف کامپوزیت خانگی، مصرف ثابتی در حدود 3 گرم در هر فرد در روز را نشان می‌دهد که میانگین آن در تمام گروه‌های سنی است (گیبسون، ارتباطات شخصی).

افراد بالای 65 سال تقریباً دو برابر متوسط ​​و کودکان نصف مقدار متوسط ​​مصرف می کنند. از آنجایی که این مصرف‌ها شامل میوه در غذاهای تولیدی نمی‌شود، مصرف کل به احتمال زیاد 5 تا 6 گرم در روز است که هنوز هم بسیار کمتر از 1 وعده در روز است.

سلامت روده از اهمیت عمومی مهمی برخوردار است و وزن کم مدفوع، تاخیر در زمان انتقال روده و تغییرات در میکروبیوم روده همراه با متابولیت های مرتبط با آنها، به عنوان مثال، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، عوامل خطر اصلی برای اختلالات گوارشی هستند.

که از طریق رژیم غذایی قابل دستکاری است. افزایش وزن مدفوع یکی از مکانیسم‌های اصلی رابطه علت و معلولی بین مصرف زیاد فیبر غذایی و کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال است. این رابطه برای همه فیبرها بسته به تخمیرپذیری آنها خطی نیست، اما داده های مطالعات کوهورت نشان می دهد که 7 گرم فیبر اضافی در هر فرد در روز با کاهش 8 درصدی مورد انتظار در خطر سرطان کولورکتال همراه است.

  • منابع:
    1. Dried fruit and public health – what does the evidence tell us?
  • تبلیغات: 
    1. کنسروی که تاریخ انقضا ندارد
    2. گیاه آلوئه ورا برای موی سر کچلی می آورد!
    3. تجربه شادی بیش از حد با سفر به پاریس
    4. با روشهای معتبر در کوتاهترین زمان پولدار شوید